سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 تعداد کل بازدید : 3921

  بازدید امروز : 5

  بازدید دیروز : 1

به وبلاگ آموزشی من خوش آمدید.

[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

 

یکشنبه 103 اردیبهشت 16
 

لینک دوستان

لوگوی دوستان


 

درباره خودم

 

لوگوی من

به وبلاگ آموزشی من خوش آمدید.

 

حضور و غیاب

یــــاهـو

 

جستجو در وبلاگ




 

اشتراک

 

 

من از هنگام بعثتم تا روز قیامت، شفیع هر آن دوتنی هستم که در راه خدا با یکدیگر، دوستی و برادری می کنند. [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

آموزش ساخت تم با برنامه Carbide.ui Theme Edition 3.2 ( دو)

نویسنده:فرزاد::: شنبه 87/3/18::: ساعت 11:49 عصر

خوب در اینجا شروع میکنیم به آموزش ساخت تم . از اونجای که گوشی من 5700 هست من آموزش رو بر طبق سایز اسکرین و نوع پلتفروم گوشی 5700 میدم .

برای مشاهده ما بقی بر روی ادامه مطالب کلیک کنید.


شما ابتدا به یک عکس با سایز 320*240 نیاز دارید .

 

 

بعد از اجرای برنامه شما گزینه Create theme را زده و با عکس زیر روبرو میشوید .

 

 

 

شما باید برای تم خود یک اسم انتخاب کنید و سپس گزینه S60 theme را انتخاب کرده و دکمه Finish را بزنید .

حال یک تم پیش ساخته در روبروی شماست که باید گزینه های آن را به دلخواه تغییر دهید . ابتدا پلتفروم گوشی خود را انتخاب کنید که برای گوشی N95 گزینه s60 3rd editation FP1 است .


ابتدا بک گراند منوی اصلی گوشی خود را اصلاح کنید . از منوی gallery قسمت idle را انتخاب میکنید تا در صفحه اصلی نمایش داده شود . سپس در قیمت Elemnts ها گزینه ای به نام Idle background وجود دارد . شما عکس خود را از داخل فولدر یا مکانی که وجود دارد بر روی این گزینه Drag کنید . خواهید دید که قسمت های مختلی از برنامه تغییر میکند .

 

خوب تا اینجای کار تم ما به شکل بالا در امده است .
شما باید گزینه هایی که با عدد مشخص شده را بر حسب رنگ عکستون تغییر بدید . همانطور که میبینید طرح ما تیره است پس بهتر است از فونت های روشن در این تم استفاده شود . برای این منظور بر روی قسمت 1 یک بار کلیک کنید . خواهید دید گزینه های در قسمت Peropertis نمایان میشود که یکی از انها گزینه رنگ است . که میتوانید رنگ آن قسمت را انتخاب کنید که ما برای اینکار سفید را انتخاب میکنیم . همچنین اگر شما بر روی ان قسمت دوبار کلیک کنید منوی انتخاب رنگ به طور کجزا باز خواهد شد .
در قسمت های 2-3-4 هم به همان شکل بالا رنگ مربوطه را انتخاب کنید
اما میرسیم به قسمت 5 !
اگر بر روی قسمت بالا کلیک کنید خواهید دید در قسمت Peropertis گزینه ای وجود دارد به نام Bounds که در آن عدد 0,0,240,58 نوشته شده است .

 

 

 

این به شما میگوید که سایز کادر بالا 240*58 است . برای همین منطور این اندازه را از بالای عکس اصلی برش با فتوشاپ به همین اندازه جدا میکنیم اما نه بر روی فایل قبلی Save میکنیم نه به نام اسم جدیدی .
بعد از جدا سازی شما به منوی برنامه برگشته و بر روی کادر آبی گزینه 5 کلیک میکنید . همونطر که میبینید اندازه 240*20 را به ما میدهد . حا شما به برنامه فتوشاپ برگشته و قطعه ای به اندازه 240*20 از زیر عکسی که در سری قبل برش دادید را جدا کرده و ایندفعه با اسم جدید Save میکنید . و بقیه فایل ها را میبنیدم . حال ما 2 عکس داریم . یکی عکس اصلی با سایز 240*320 و یکی هم 20*320 که جایگاهش همان کادر آبی قسمت 5 است .
عکس را مثل دفعه قبل ولی اینبار بر روی گزینه Navi Pane درگ میکنیم .
حال تم ما به شکل زیر در آمده است :

 

خوب تا اینجای کار شما صفحه اصلی را تغییر دادید . همین کار را با بقیه صفحه ها با ترتیب انجام دهید و قسمت های مختلف را با استفاده از همین ترفند برش داده و در قسمت های خاص خود قرار دهید و همچنین رنگ های فونت ها را به دلخواه خود عوض میکنید .

 

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ

پیام
پیام
آموزش ساخت تم با برنامه Carbide.ui Theme Edition 3.2 ( دو)
آموزش ساخت تم با برنامه Carbide.ui Theme Edition 3.2 ( یک)
اولین مطلب شروع وبلاگ


[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

©template designed by: http://tarrahi.parsiblog.com/